uciteljica2391967.blogspot.com

понедељак, 21. септембар 2020.

Google classroom -primeri časova u toku vanrednog stanja




ПРИРOДА И ДРУШТВО 3.РАЗРЕД

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:

ПРОМЕНЕ ПРИ ЗАГРЕВАЊУ И ХЛАЂЕЊУ ТЕЧНОСТИ

УВОДНИ ДЕО ЧАСА

Погледајте слике ( прилог 1 ). *Шта видите на њима? *Услед чега долази до промена у агрегатном стању воде? Данас ћемо проширити знања о :Променама при загревању и хлађену течности ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА 1.Пажљиво погледајте следећи филм ( прилог 2 ), па одговори усмено на питања: * Зашто је вода испаравала? *Зашто је приликом другог подизања поклопца било више водене паре? Да закључимо: *Све течности испаравају, мада се то не види. *Када течности загревамо, испаравање постаје видљиво. * Што је загревање веће, и испаравање је јаче (зато је приликом другог подизања поклопца било више водене паре). 2.Погледај следећи филм ( прилог 3 ),па одговори усмено на питања: *Да ли се веш брже суши по топлом и сунчаном времену или или по хладном и облачном? *Да ли на брзину сушења утиче ветар? Да закључимо: *Веш се брже суши по тополом и сунчаном времену, него по хладном и облачном јер је по топлом времену температура ваздуха већа, па вода из веша брже испарава. *Дакле, што је температура виша, испаравање воде је брже. И обрнуто: што је температура ниже, испаравање воде је спорије. *Ветар утиче на брзину испаравања. 3.Изведи оглед којим ћеш утврдити да ли брзина испаравања зависи од величине слободне површине У џезву за кафу и шерпу сипај исту количину воде и загревај на истој температури. *Која посуда има већу слободну површину? *Из које посуде излази више паре? *Да ли је вода брже испарила из џезву за кафу или шерпе? Зашто? Да закључимо: *Вероватно си уочио да вода испарава више из веће посуде која има већу слободну површину воде. *Дакле, што је слободна површина воде већа, испаравање је брже.. 4.Погледај, најпре, следећи филм. ( прилог 4 ).У овом филму се анализира брзина испаравања различитих течности за брисање објектива дигиталних фотоапарата. *Различите течности под истим условима испаравају различитом брзином. 5.Остало је још да утврдимо шта се дешава када хладимо течности.Погледај следећи филм који показује шта се дешава када се вода расхлађује ( прилог 5 ).Ако желиш изведи следећи оглед ( прилог 6 ). Да закључимо: *Када течности охладимо до температуре замрзавања, оне прелазе у чврсто стање (замрзавају се). *Температура замрзавања је различита за различите течности. Вода мрзне на нула степени целзијуса. *Што је температура замрзавања неке течности нижа, то је потребно више времена да се та течност охлади и очврсне (замрзне се). Зато се у систем за расхлађивање мотора аутомобила сипа течност АНТИФРИЗ (против замрзавања) која не мрзне на минус двадесет степени целзијуса. Уџбеник стр.100 и 101.( Ако желиш уради огледе, није обавезно.) У свескама записати: ПРОМЕНЕ ПРИ ЗАГРЕВАЊУ И ХЛАЂЕЊУ ТЕЧНОСТИ Течности мењају своје агрегатно стање при загревању или хлађењу. Са повећањем температуре течности брже испаравају, а неке испаравају и без загревања. На брзину испаравања утиче и слободна површина течности. Различите течности под истим условима испаравају различитом брзином. ЗАВРШНИ ДЕО ЧАСА Самосталан рад на задацима из радне свеске стр.49.( Ово ми послати.)


ПРИЛОГ1:

https://drive.google.com/open?id=1GS_Y4Za5QSj-ULdWy9Cp68tISZu66YtZ&authuser=0

ПРИЛОГ5:https://www.youtube.com/watch?v=f4jPCT0Abak
ПРИЛОГ6:https://drive.google.com/open?id=16QDKVLHXX0BooCHa096LxJDRKpFPuR1F&authuser=0

4 коментара:

Први постови

РЕЉЕФ И ВОДЕ СРБИЈЕ-провера знања